Thursday, September 4, 2014

HAKIKAT SALAH KEPERCAYAAN

Assaamualaikum

Pertembungan pemikiran cara melihat realiti dengan imaginasi amat berleluasa dizaman teknologi dunia bertambah maju. Banyak perkara yang dilaksanakan bukan mengikut apa yang sepatutnya dibuat. Tetapi lebih suka melaksanakan perkara yang bukan menjadi keutamaan.

        Sesungguhnya orang orang yang diwafatkan malaikat dalam keadaan mengniaya diri sendiri, ( kepada mereka ) malaikat bertanya : " Dalam keadaan bagaiman kamu ini?". Mereka menjawab: " Adalah kami orang orang yang tertindas dinegeri ( Mekah ) ". Para Malaikat berkata: " Bukankah bumi Allah itu luas, sehingga kamu dapat berhijrah dibumi itu?". Orang orang itu tempatnya neraka jahanam, dan jahanam itu seburuk buruk tempat kembali.

                                                                                                                 ( An Nissa 4 : 97 )

Apakah ayat ayat seperti yang diwahyukan seperti ayat diatas pernah diutarakan kepada masyarakat Islam. Namun sehingga kini kita masih diajarkan tentang perkara yang tidak ada faktanya dalam Al Quran tentang Soalan kubur yang sehingga kini kita tetap melakukan kebiasaan yang salah. Siapa yang harus di pertanggungjawabkan.

Wasallam

No comments:

Post a Comment